Потребителски вход

Запомни ме | Регистрация
Постинг
17.03.2011 04:18 - Оттук-оттам
Автор: margun Категория: Забавление   
Прочетен: 383 Коментари: 0 Гласове:
0



 Оттук-оттам

 

Започнах постепенно да се увличам от писането.

Може би, защото от говоренето постепенно си изгубих аудиторията, самоуважението и гласа си (не електоралния, който напоследък и не искам да дам никому).

Хубавото на писането сигурно е в това, че хем си изливаш душата, хем те крепи мисълта, че някога ще го прочете и някой друг, макар и да си го „скрил” на сигурно място. Но, всяка споделена дори с един човек тайна спира да е такава и става обществено достояние – още по-сигурно е това при толкова много букви на едно място.

Болестта, която постепенно се развива от пишещите (справки – Вазов, Балзак, Дюма-баща и др.) се изразява в проявата на странно душевно състояние, при което просто не можеш да се спреш. Изреченията стават все по- още по-дълги, думите по-сложни, казаното – по-безсмислено, тип „арт про арт”, авангард, ариергард или прост арт. Аз съм в последния стил. С оглед на това, тези които нямат нерви, имат лошо зрение или не познават добре пунктуацията, за да усещат интонацията в двадесетредови изречения, да се отказват още сега.

След заплахите, разясненията и другите начини да запозная евентуалния си читател със сложната си личност (три мозъчни гънки – за ядене, равновесие и разтоварване след яденето), мисля, че е време да мина по съществото на въпроса – какво толкова имам, да му се незнае, да кажа, че чак си правя труда да го пиша...

            Имам странни наблюдения върху живота и той върху мен напоследък. За жалост това е свързано и с известно изтръпване на горната част от скалпа ми и усещане за наелектризиране. От години обаче съм отказала пробите с контакти и ел инсталации в очакване да видя колко бързо се движи тока и какъв е на цвят и мириз. Та, докъде го докарах? А - за наблюденията. Значи, (паразитен израз, ако го ползвате повече от два пъти в изречение, го заменете с „например”, „всъщност” или „както и да е”. Изразът се използва в началото на изречението от хора, които искат да се покажат значими, знакови или незнаещи значението в останалата част от ползваните от тях думи). Отново се отвлякох. Това е от гласа, който ми говори. Не му отговарям, а личната ми лекарка заяви, че щом не му отговарям – нямам право на талон. Здравната реформа ще ни оправи от почти всички заболявания. Вече съм убедена, че тя е направена именно с тази мисъл. Т.е. въпреки скептиците, които постоянно я плюят – в тази реформа има закодирана висша цел: Който не може да се оправи чрез и въпреки здравната реформа – отива в търсене на лек на оня свят. Той оня свят сигурно не е като тоя, щото никой не ще да се върне от него. А може би от оня свят може да се отиде само на по-оня, но гласовете които чувам не са на починали хора, та нямам по-достоверна информация по въпроса.

            Изтощително нещо е писането, брей, не е като говоренето. При говоренето почваш да ползваш разни кратки междуметия – охкаш, ехкаш и ей го на - минал половин час, а ти не си се напрегнал хич, освен малко в областта на ларинкса и кръста, ако си бил прав. Ако си седнал и не е топло, дори краката няма да ти отекат достатъчно, за да усетиш, че си се наговорил, както му е реда. Но, за разлика от говоренето, при все всичките му преимущества, писането е спокойна работа – нямаш опоненти, няма кой да те прекъсва и да ти пречи да чуваш гласа си през клавишите (щото аз на ръка не пиша откак съм установила физическа връзка с компютъра). Така че, писането му е майката, както се казва, за всички неосъществени монолози, за всички пасивни разговарящи и родени слушатели. Така, че слушайте...клавиатурата ми ви говори с моя глас и гласовете около мен. Думите не са това което са (тъпа перифраза от известен сериал на Д.Линч). 




Гласувай:
0



Предишен постинг

Няма коментари
Търсене

За този блог
Автор: margun
Категория: Други
Прочетен: 11370
Постинги: 7
Коментари: 2
Гласове: 18
Архив
Календар
«  Март, 2024  
ПВСЧПСН
123
45678910
11121314151617
18192021222324
25262728293031